Bár az időjárás nem kedvezett nekünk a kinti programokhoz, lelkesedésünket nem tudta letörni.
Az iskola épületében töltöttünk el egy örömteli péntek délutánt, az idén is megrendezett tavaszi sváb forgatagot.

A programok kézműves foglalkozásokat, hajfonó szalont, ügyességi játékokat, büfét, zenét, táncbemutatót és tánctanítást kínáltak.
A tavalyi évhez hasonlóan, idén is vendégünk volt a Große Kowatscher Runde, akik sváb hagyományőrző táncaikkal szórakoztatták az egybegyűlteket. 

Klein Ferenc, a Nagykovácsi Német Nemzetiségi Önkormányzat elnöke mesélt Nagykovácsi sváb múltjáról, majd egy érdekes kvízzel kiderítette, ki mit jegyzett meg az elhangzottakból. A legügyesebbek édességet kaptak a jó válaszaikért. 

 A németes diákok lelkes kis kórusa tavaszi énekeket dalolt.

A programokat színesítette egy QR kódos vetélkedő, amelynek kivitelezését hálásan köszönjük Bognár-Incze Lászlónak, ahogy minden résztvevőnek, hogy velünk töltötték a délutánt, amely egy nagy, közös énekléssel zárult. 

 Jövőre ismét szeretettel várunk mindenkit a forgatagba!

A délután bevételét kültéri tanterem megvalósítására szeretnénk költeni az iskolai Angyal alapítvány támogatásával.

Köszönjük a kedves jelenlévők támogatását célunk eléréséhez!


Képek itt érhetőek el.

Idén tavasszal iskolánk 3–8. évfolyamos tanulói aktívan bekapcsolódtak a Digitális Témahét programjaiba. Az informatikateremben a hét központi témája a mesterséges intelligencia (MI) volt – egy olyan terület, amely egyre nagyobb szerepet kap a mindennapi életünkben. 

A digitális kultúra órákon a tanulók felfedezhették, hogyan működnek a népszerű MI-alapú alkalmazások: képgenerátorok, zene-/videoszerkesztők, valamint beszélgetőrobotok, amelyek képesek „válaszolni” a feltett kérdésekre. Megtanultuk, hogy a mesterséges intelligencia nem varázslat, hanem olyan fejlett technológia, amelyet emberek alkottak meg, és amelynek használata tudatosságot és felelősséget igényel.

A Digitális Témahéthez hittan- és etikaórákon is kapcsolódtak pedagógusaink: az offline és online kommunikáció különbségeit, a digitális viselkedés szabályait, valamint az internetes jelenlét hatásait dolgozták fel a diákokkal. A tanórák során közös gondolkodás indult el arról, hogyan lehetünk udvariasak, figyelmesek és felelősségteljesek a virtuális térben is – hiszen a megfelelő kommunikáció nemcsak az osztályteremben, hanem az online világban is alapvető fontosságú.

A hét során számos beszélgetés, játékos feladat és gondolatébresztő tevékenység segítette a tanulókat abban, hogy jobban eligazodjanak a mai, technológiával átszőtt világban. A gyerekek nagy érdeklődéssel, nyitottsággal és kíváncsisággal vettek részt ezeken az órákon.

Mindez jól illeszkedett iskolánk mindennapjaihoz, hiszen a pedagógusok különféle tantárgyakban alkalmazzák a digitális eszközöket a tananyag szemléltetésére, bemutatására, és a házi feladatokban is megjelenik a géphasználat, például információkeresés, bemutatókészítés vagy interaktív gyakorlófeladatok során.

Célunk, hogy a gyerekek megismerjék az okos és felelősségteljes eszközhasználat alapjait. A pozitív visszajelzések alapján bízunk benne, hogy a Digitális Témahéten szerzett élmények és ismeretek hosszú távon is hozzájárulnak a tanulók tudatos digitális jelenlétéhez.

                                                                                                              Tallián-Kubinyi Nikolett

 

Iskolánkban 2025. március 4-én került megrendezésre a Kazinczy Szép Magyar Beszéd verseny az alsó tagozatos diákok számára. A megmérettetésen a harmadik és negyedik évfolyamból 22 tanuló vett részt, akik nagy lelkesedéssel és alapos felkészültséggel érkeztek.

A versenyen a gyerekeknek egy szabadon választott és egy egységesen kijelölt, ismeretlen szöveget kellett kifejezően, szép kiejtéssel felolvasniuk. A zsűri tagjai számára idén is kihívást jelentett a döntés, hiszen sok színvonalas előadást hallhattunk.

Arany minősítést értek el:

  • Váczi Kamilla (3.b)

  • Ulusu Hira (3.b)

  • Beliczay Zsófia (3.b)

  • Batizi Lujza (3.b)

  • Győrffy Kende (4.b)

  • Rumy Ármin (4.d)

  • Toldy-Schedel Dorottya (4.d)

Gratulálunk minden résztvevőnek és a felkészítő tanáraiknak a szép eredményekhez!

Ma részt vehettünk a DÖK nap Hungarikumok bemutatóján, amely rendkívül színvonalas és élménydús programokat kínált. A különböző állomások változatos módon mutatták be Magyarország kulturális és természeti kincseit.

Az egyik legnépszerűbb állomás a magyar kutyafajták bemutatója volt, ahol pulit, pumit, mudit, komondort és magyar vizslát is megsimogathattunk. 

A kalocsai viselet és a hímzésbemutató is nagy sikert aratott. A hagyományos népviseletet csodálva megismerkedhettünk ennek a különleges motívumvilágnak a jelentőségével, sőt, táncra is perdülhettünk a bemutató során.

A modern Hungarikumok között a teqball is helyet kapott. A diákok lelkesen próbálták ki ezt az innovatív sportágat, amely ötvözi a labdarúgás és az asztalitenisz elemeit. Nemcsak az asztalt láthattuk közelről, hanem egy kis képzést is kaptunk a játékszabályokról Katz Balázs teqball világbajnoktól. A gyerekek a kiállításon megfoghatták azt a focilabdát, amin Puskás Ferenc aláírása szerepel.

A termekben további érdekes programok várták az érdeklődőket: színezés, könyvek, hagyományos terítők és párnák bemutatása, valamint egy különleges kiállítás, ahol számos Hungarikumot ismerhettünk meg közelebbről. A filmvetítés és a kvíz pedig még interaktívabbá tette a napot.

Az esemény egyik csúcspontja a Hungarikum kóstoló volt, ahol hazánk gasztronómiai remekeiből ízlelhettünk meg néhányat.

A szervezők fantasztikus munkát végeztek, hiszen minden állomáson valami különleges, értékes magyar kincsbe nyerhettünk betekintést.

Összességében a DÖK nap nemcsak szórakoztató, hanem rendkívül tanulságos is volt, hiszen megmutatta, mennyi csodálatos hagyomány, találmány és kulturális érték övezi hazánkat. Hálásak vagyunk, hogy részesei lehettünk ennek a felejthetetlen élménynek! Köszönjük Sárdi Enikőnek és a DÖK csapatának továbbá az Agrárminisztérium Hungarikum Főosztályának!❤️

Hungaricum1 Hung2 Hung4 Hung5 

Hung6