Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

Nagykovácsi Iskola - Informatika

suli ban 1

Informatika

Informatika órákkal, szakkörrel és a médiával kapcsolatos hírek és információk találhatóak itt. Prter Templeton 

A Kódolás Hete keretében október 20-án az Európai Kódolás kezdeményezés, a Jövő Osztályterme nagykövetei és a Learning Lab szövetség nemzetközi hackathont szervezett, melyen iskolánk is képviseltette magát egy 6. osztályos csapattal. Csapatunk tagjai: Bacsó Nándor, Pataki Bálint, Péter Mátyás és Keszei Péter. A hackathon-ra Viki néni (Dér Viktória) kísért el Bennünket a Sulinet Műhelybe, ahol a nagykovácsi Makerspcace szakmai segítségét is igénybe vehették a csapatok.

A hackathon egy olyan egy napos rendezvény, amelynek során nemzetközi csapatok egy előre nem ismert témán dolgozva mutathatják meg kreativitásukat, munkájuk során bármilyen programozási nyelv felhasználásával.

Az idei téma a Digital Citizenship volt, ennek keretében mi egy DigiSchool nevű honlapot kezdtünk el összeállítani, melynek célja az iskolai kommunikáció és információ átadás támogatása a gyerekek, tanárok és szülők között. Miközben mi ezen dolgozunk, érdekes volt látni a többi csapat projekjét is ott a teremben, illetve kivetítőn a brüsszeli Future Classroom Lab központjában folyó munkát.

Remélem, hogy jövőre is lesz hasonló rendezvény, amelyen ismét érdekes témával találkozhatunk.

Keszei Péter, 6.a osztályos tanuló

1

Mobiltelefon – hány éves kortól?

Az American Academy of Pediatrics összeállítása szerint nincsen valóban “megfelelő” kor arra, hogy gyermekünk fejest ugorjon a digitális világba, de a felelősen gondolkodó szülőnek érdemes elgondolkodnia azon, hogyan is tegye ezt – előbb-utóbb úgyis megtörténik.
Mindazonáltal nincs ok a sietségre. Érdemes korlátozni a sebességet, és mindig csak az életkorának megfelelő eszközzel, technológiával ismertetni meg.

 

A gyerekek évről évre egyre fiatalabb korukban kapják meg első telefonjukat. A kutatások szerint azonban az általános iskolás korú gyerekek nem igazán használják mobiltelefonjukat, úgy tűnik, a középiskolás kor az, amikor a gyerek igazán megérik rá. Miért kapnak mégis?

A legtöbb szülő válasza erre a biztonság. Ha a gyerek valamilyen súlyos betegségben szenved, megnyugtató lehet, ha van nála telefon, hiszen bármikor szüksége lehet segítségre, illetve a szülők is bármikor el tudják érni a gyereket. Ugyanez lehet a helyzet, ha mindkét szülő sokat dolgozik, és keveset vannak otthon. Ha a gyerek nem egyedül megy haza az iskolából, erre nincs okvetlenül szükség.

A telefon esetében érdemes  elkülöníteni a hagyományos és az okostelefonokat. Utóbbiak terjedése radikálisan megváltoztatja a kisgyerekek mobilozási szokásait. A hagyományos telefonok kisebb elterjedésének ugyanis a telefon szociális funkciója lehetett az oka; az ilyen korú gyerekek nem élnek olyan önálló életet, amely igényelné a sok telefonálást. Más a helyzet az okostelefonok esetében, amelyeken elérhetők azok a funkciók, illetve ugyanazok az alkalmazások, amelyeket a gyerekek is szeretnek, használnak: videónézés, chat, játékok. Ezekre azonban nincs a szó szoros értelmében “szükségük”, illetve az eszköz ebben az esetben nem elsősorban “telefonként” működik. Érdemes tehát végiggondolni, mire is fogja majd használni a gyerek a mobiltelefont, és ennek alapján dönteni, mikor és milyen készüléket kapjon.

Forrás: televele.hu