suli ban 1

Informatika

Informatika órákkal, szakkörrel és a médiával kapcsolatos hírek és információk találhatóak itt. Prter Templeton 

Kedves Diákok, Tisztelt Szülők!

Az előző év sikerén felbuzdulva, és az igények alapján idén is informatika tábort szervezünk az iskolában a tanév befejezését követően.

Fontosnak tartjuk, hogy elérhetővé tegyük tanulóink számára a korszerű tudás megszerzését. Iskolánkban már 4. osztálytól kezdve órarend szerint tanulhat mindenki informatikát. Azonban a heti egy óra csak korlátozott lehetőségeket biztosít.

A tehetséggondozás kiemelt terület. Vannak tanulók, akik a tanórai anyagon túl is érdeklődnek az informatika egyes területei iránt, ezért ajánljuk nekik a nyári foglalkozásokat.

 Ugyanakkor a lemaradók segítésére, felzárkóztatására is figyelmet fordítunk. Azok a diákok is jelentkezzenek bátran a táborba, akiknek a heti egy tanóra mellett nincs lehetőségük gyakorolni, és bizonytalanok, még akár a billentyűk megtalálása is nehézséget okoz számukra. A foglalkozások gyakorlat központúak lesznek, játékos megközelítéssel, a tanórai keretekhez képest kötetlenebb formában és tartalommal.

A tábor fő témája idén is a robotika és a programozás. Ehhez kapcsolódva azonban több területet érintünk. (Például ismereteket és gyakorlatot szerezhetnek a biztonságos Internet használatról is.)

kép

 

A tevékenységek során a tanulók magabiztosabbak és gyakorlottabbak lesznek az eszközök használatában, szövegértésük és probléma megoldásuk is fejlődik. A foglalkozások fejlesztik a gyerekek logikus gondolkodását, együttműködésüket és kreatív problémamegoldásukat, és több olyan készséget, amire korunkban szükségük van a sikeres továbbtanuláshoz és felnőtt élethez.

A jelentkezési lap egyben előzetes felmérésként is szolgál. Kérem, jelölje be, aki az előző évben volt táborban, hogy az idén tovább haladhasson!

A tábor ideje:

  1. 2019.06.17-21. vagy
  2. 2019.06.24-28.

A foglalkozások ideje: Naponta 9-12:30 óráig, óránként 10 perc szünettel. Összesen 20 óra.

A foglalkozásokon való részvétel ingyenes. Az informatika terem fejlesztéséhez felajánlásokat szívesen fogadunk.

Ezúton is köszönjük az előző évi adományokat! Az összegyűlt 30.000,- forintból az informatika termet tettük biztonságosabbá a kábelek jobb elvezetésének megoldásával.

Jelentkezés: A jelentkezési lap kitöltésével Varga Károly informatika tanárnál.

Jelentkezési lap letölthető itt.

A Kódolás Hete keretében október 20-án az Európai Kódolás kezdeményezés, a Jövő Osztályterme nagykövetei és a Learning Lab szövetség nemzetközi hackathont szervezett, melyen iskolánk is képviseltette magát egy 6. osztályos csapattal. Csapatunk tagjai: Bacsó Nándor, Pataki Bálint, Péter Mátyás és Keszei Péter. A hackathon-ra Viki néni (Dér Viktória) kísért el Bennünket a Sulinet Műhelybe, ahol a nagykovácsi Makerspcace szakmai segítségét is igénybe vehették a csapatok.

A hackathon egy olyan egy napos rendezvény, amelynek során nemzetközi csapatok egy előre nem ismert témán dolgozva mutathatják meg kreativitásukat, munkájuk során bármilyen programozási nyelv felhasználásával.

Az idei téma a Digital Citizenship volt, ennek keretében mi egy DigiSchool nevű honlapot kezdtünk el összeállítani, melynek célja az iskolai kommunikáció és információ átadás támogatása a gyerekek, tanárok és szülők között. Miközben mi ezen dolgozunk, érdekes volt látni a többi csapat projekjét is ott a teremben, illetve kivetítőn a brüsszeli Future Classroom Lab központjában folyó munkát.

Remélem, hogy jövőre is lesz hasonló rendezvény, amelyen ismét érdekes témával találkozhatunk.

Keszei Péter, 6.a osztályos tanuló

1

Mobiltelefon – hány éves kortól?

Az American Academy of Pediatrics összeállítása szerint nincsen valóban “megfelelő” kor arra, hogy gyermekünk fejest ugorjon a digitális világba, de a felelősen gondolkodó szülőnek érdemes elgondolkodnia azon, hogyan is tegye ezt – előbb-utóbb úgyis megtörténik.
Mindazonáltal nincs ok a sietségre. Érdemes korlátozni a sebességet, és mindig csak az életkorának megfelelő eszközzel, technológiával ismertetni meg.

 

A gyerekek évről évre egyre fiatalabb korukban kapják meg első telefonjukat. A kutatások szerint azonban az általános iskolás korú gyerekek nem igazán használják mobiltelefonjukat, úgy tűnik, a középiskolás kor az, amikor a gyerek igazán megérik rá. Miért kapnak mégis?

A legtöbb szülő válasza erre a biztonság. Ha a gyerek valamilyen súlyos betegségben szenved, megnyugtató lehet, ha van nála telefon, hiszen bármikor szüksége lehet segítségre, illetve a szülők is bármikor el tudják érni a gyereket. Ugyanez lehet a helyzet, ha mindkét szülő sokat dolgozik, és keveset vannak otthon. Ha a gyerek nem egyedül megy haza az iskolából, erre nincs okvetlenül szükség.

A telefon esetében érdemes  elkülöníteni a hagyományos és az okostelefonokat. Utóbbiak terjedése radikálisan megváltoztatja a kisgyerekek mobilozási szokásait. A hagyományos telefonok kisebb elterjedésének ugyanis a telefon szociális funkciója lehetett az oka; az ilyen korú gyerekek nem élnek olyan önálló életet, amely igényelné a sok telefonálást. Más a helyzet az okostelefonok esetében, amelyeken elérhetők azok a funkciók, illetve ugyanazok az alkalmazások, amelyeket a gyerekek is szeretnek, használnak: videónézés, chat, játékok. Ezekre azonban nincs a szó szoros értelmében “szükségük”, illetve az eszköz ebben az esetben nem elsősorban “telefonként” működik. Érdemes tehát végiggondolni, mire is fogja majd használni a gyerek a mobiltelefont, és ennek alapján dönteni, mikor és milyen készüléket kapjon.

Forrás: televele.hu